Doelgroep(en)
Voor WIE?
De klant…
Het begrijpen van de klant of opdrachtgever is essentieel voor het ontwikkelen van de juiste softwareoplossingen.
🎯 doelstellingen |
📝 vereisten |
💰 buget |
⌛️tijdschema |
Zorg voor een duidelijk beeld van de doelstellingen, vereisten, budget en tijdschema.
De eindgebruiker..
Je eindgebruiker echt goed begrijpen is essentieel om de juiste oplossingen te ontwikkelen.
Doelgroep
voer een gebruikersonderzoek uit. Dit omvat (indien relevant) demografische gegevens, gedrag, behoeften, doelen en uitdagingen.
Prototypes
Observeer het gedrag, luister naar hun feedback en verzamel waardevolle inzichten om het ontwerp en de functionaliteit te verbeteren
Persona’s
Visualiseer en begrijpen van de behoeften, doelen en frustraties van je gebruikers
Gebruiksvriendelijkheid
Hoe gemakkelijk en intuïtief je software is voor gebruikers om te leren en te gebruiken.
Empathie
Zie de wereld door de ogen van de gebruiker.
Data-analyse
Analyseer gebruikersgegevens en gedragspatronen om inzicht te krijgen in hoe gebruikers je software gebruiken.
Blijf in contact met je gebruikers, luister naar hun feedback, beantwoord vragen en communiceer over updates en wijzigingen in de software. Dit helpt bij het opbouwen van vertrouwen en loyaliteit bij je gebruikers.